Hotel Dorado Plaza

Dorado Plaza Hotel started operations in 1973. A hotel with a great infrastructure, located in the city of Cartagena de Indias, at the tourist sector of Bocagrande neighborhood.

Dorado Plaza Hotel has an All Inclusive service with the best quality / price ratio, designed to enjoy the most exquisite cuisine, accompanied by a varied menu of liquors and tropical cocktails. On weekends, fun night shows are prepared to make out of your night a unique experience in the city.

Learn more about us

Mission

Provide our clients, services committed to the achievement of unique experiences. Through qualified staff, who are passionate about their work, they offer a warm and cheerful attitude, awakening admiration and support of the regional community, complying with current legislation, based on our Quality Management system.

Behavior Policy

In Hotel Dorado Plaza we are committed to the protection and prevention of commercial sexual exploitation of children and adolescents associated with travel and tourism; complying and appropriating the same national situation denouncing this type of act of violation of the human rights of children and adolescents, forming a global commitment to eradicating commercial sexual exploitation of children and adolescents in the tourism sector, providing important information for prevention to our suppliers, shareholders and community; and training our collaborators.

Vision

In 2020, Dorado Hotel will offer excellent quality services, supported by standardized processes, continuously advancing with technology. We will be recognized as one of the best alternatives in the All-Inclusive system at the regional level.

We will have qualified and committed staff members to exceed the expectations of customers always looking for excellence.

Política integral de calidad, ambiente y seguridad y salud en el trabajo

Hoteles dorado plaza Colombia S.A.S tiene el compromiso de lograr la mayor satisfacción en sus clientes y huéspedes, brindando experiencias únicas e inolvidables, garantizando la seguridad de sus colaboradores, proveedores, contratistas, clientes y huéspedes, por medio del diseÑo e implementación de un sistema integrado de gestión, basado en la normatividad nacional e internacional ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, NTSH 006:2009, NTS-TS 002:2014, ISO 45001:2018 ,Resolución 2674 de 2013 y Resolución 0312 de 2019



Para lograrlo Hoteles Dorado plaza Colombia S.A.S se compromete a:


  • Gestionar y controlar eficazmente todos nuestros procesos, con el fin de mejorar y mantener la confianza de nuestros clientes, cumpliendo con sus necesidades y expectativas.
  • Implementar un proceso de mejora continua mediante la actualización periódica de nuestro Sistema Integrado de Gestión.
  • Fomentar la participación, comunicación, información y formación de nuestros colaboradores.
  • Identificar, evaluar y minimizar los aspectos e impactos ambientales negativos derivados de nuestras actividades, mediante lautilización sostenible de los recursos naturales, haciendo ahorro y uso eficiente del agua, energía, materias primas, productos químicos, reducción, reutilización, reciclaje y adecuada disposición final de nuestros residuos.
  • Rechazar la explotación sexual comercial de niÑos, niÑas y adolescentes ESCNNA.
  • Realizar acciones encaminadas a la formación, promoción, prevención y protección de la salud de los colaboradores, procurando su bienestar físico, mental y social mediante el control de los riesgos y el mejoramiento continuo de los procesos.
  • Destinar los recursos necesarios a nivel económico, tecnológico y del talento humano; con el fin de proteger la seguridad y salud de todos los trabajadores independiente de su forma de contratación o vinculación, mediante la mejora continua.
  • Cumplir con la normatividad nacional vigente en materia de riesgos laborales y los demás requisitos aplicables.
  • Identificar, evaluar, controlar e intervenir las condiciones de trabajo que puedan causar accidentes, incidentes o enfermedades laborales, desarrollando actividades encaminadas a su control y prevención.
  • Realizar acciones encaminadas a la protección y seguridad de nuestros clientes, visitantes, proveedores, accionistas, colaboradores y contratistas, que contribuyan a la disminución de los riesgos y peligros existentes.

La presente política contiene compromisos generales que son de obligatorio cumplimiento por las partes interesadas de hoteles dorado plaza Colombia SAS, esta se revisaraá periódicamente y se comunicará a todos los colaboradores, proveedores y contratistas, al igual será puesta a disposición de los huéspedes y clientes.

Ubicación

Dorado Plaza Hotel, its has a privileged location front to the beach, just 15 minutes far from Rafael Nuñez International Airport, and 5 minutes from the historic center, few steps from shopping centers and stores of recognized brands.

Cargando Mapa...

Advantages

Fachada
  • Location Facing the sea, only 15 minutes far from Rafael Núñez International Airport and 10 minutes from the historic city center.
  • Quality Certificates according to the ISO 9001: 2008 standards by the international certifying entity BUREAU VERITAS.
  • Excellent service provided by highly trained and certified in skills staff members.
  • We have rooms specially designed for people with disabilities.
  • Solarium in the pool area.
  • Non-motorized water sports and entertainment activities for children and adults.
  • We have free WIFI Internet in public areas and rooms.
  • Buffet and A la carte restaurant with national and international meals.
  • Events room with large capacity for up to 800 people in the auditorium.
  • We have a travel agency at the lobby side where you can purchase different tours to enjoy the city and its surroundings.

Acknowledgments

X
X
X
X
X

Sur América
Colombia
Cartagena de Indias D.T. y C.
web@doradoplaza.com
Bocagrande Avenida San Martin No. 4-41.
Teléfono: (57 - 5) 6411500 ext 216 82